Comentariile membrilor:

+ Comenie
emilian valeriu pal
[13.Mar.24 21:00]
Am citit și articolul la care faci referire la momentul in care l-ai postat. Fiind vorba de trei fragmente care nu lăsau loc de prea multe comentarii, sau doar comentarii de specialitate am tăcut să nu fac pe diletantul. Însă, aici, ai în text un termen fenomenal (nu știu dacă e voluntar sau o greșeală inteligentă a autocorectului) care descrie exact atât textul cât și campania pe care o incriminezi: campanie de comenie.
Din păcate, din punctul meu de vedere, cauza feminismului s-a decredibilizat masiv in tara noastră prin două atitudini de tip cauză și efect: prima ar fi un feminism de budoar, căldicel, folosit doar in campanii convenabile care să ne țină conectati cu Occidentul civilizat; a doua atitudine ar fi un feminism extrem, împins până la misandrie, că reacție la prima atitudine.
Revenind la textul de față, mi-e și groază să mă gândesc cum ar suna o campanie L'Oreal pornind de la recentul caz Alex Matei.

 =  Poate este campanie cu umor gândit să atragă atenția, dar...
Amanda Spulber
[13.Mar.24 21:49]
Nu mi se pare că îi mărește impactul. Am văzut clipul de promovare. Eva Longoria ne instruiește într-un mod glumeț, aproape caricatural, cum să acționăm când vedem că o femeie este hărțuită. Este campanie internațională, dar până acum doar 2,5 milioane de persoane au urmărit cursul lor de instruire. Ori nu știu cum, ori nu au vrut să abordeze problema altfel.

Ar trebui să fie campanii televizate. Violența nu e niciodată scuzabilă. Hărțuirea sexuală nu e niciodată vina victimei.

Mai ales că e o nuanță aici. Cu cât femeia este mai tânără, cu atât este mai expusă. Cu cât se maturizează scade riscul. Nu pentru că devine mai puțin atrăgătoare, ci pentru că agresorul știe că ea se va apăra mai bine.

Apoi mai e și legea care pedepsește violența fizică foarte îngăduitor. Cine intervine se expune și, din păcate, consecințele pentru agresor sunt de multe ori minime.

 =  Emilian, nici cã puteai
BogdanGeana
[13.Mar.24 22:40]
sintetiza mai bine criza prin care trece feminismul la noi şi care decredibilizeazã orice demers demn de lumea civilizată. Pe de altã parte, însã nici nu ne-ar sta bine cazoni, cumpãnind repercusiunile mişcãrii sufragetelor, cu impactul aferent, sau perspectiva adevãratei emancipãri a femeii de la noi, cu ajutorul Erikăi Isac sau a Simonei Halep. Dincolo dd tezisme.
În ceea ce priveşte "comenia" nu e al meu, e deja al tãu şi îl meriți cu prisosință, foloseşte-l. E chiar bun, dar tot parcă tot la George Becali e locul lui: comedie şi "omenia" prin care acuzã anumite echipe de blat. Mersi de intervenție.

 =  Amanda, mi-aș permite să te completez spunând
BogdanGeana
[14.Mar.24 11:33]
că nu numai că nu mărește impactul, dar chiar îl anulează. Nu ai cum să fii atât de panseluță într-o țară în care inclusiv milițienii consideră că până nu ești victimă nu ai niciun fel de credit, un milițian precum Godină considerând în postările sale că femeile hărțuite sunt cele care „și-o cer””. Mesajul trebuie să fie mult mai dur, iar modelele, preferabil din imediata apropiere. Din România. Nu neg că poate România se mobilizează mai ușor atunci când Eva Longoria te îndeamnă să îi dai agresorului cu poșeta în cap decât când asta ți-o spune Erika Isac (s-a văzut că unora li se dă părul invers când aud acest nume), În Ungaria, Polonia, Cehia, de pildă, țări cu un pronunțat filon naționalist care transcede partidele politice, cooptarea unei vedete locale crește șansele ca mesajul să ajungă mai ușor la țintă. Cum însă la noi toată lumea știe pe toată lumea, iar dezvăluirile ne mănâncă zilele și nopțile, cu cât este mai străin și recognoscibil influencerul, cu atât știm mai puține bârfe și automat ne implicăm mai cu elan.

De aici mai departe, totul este în minus. Lipsa reclamei tv și audio reduce această campanie la o simplă panotare stradală, de multe ori defectuoasă și atât. După ce se introduce afișul, printat bine, pe bani frumoși, se face o poză și se justifică investiția și gata. A doua zi afișul este fie prăbușit din ramă, fie sfâșiat pe strada. Aceasta a fost reclama noastră, atât s-a putut! Dacă totuși aveți ghinionul să vă întâlniți cu agresorul, cu prădătorul, rugați-vă să mai fie prin preajmă o tipă mai tânără, exact cum spui tu, ca să se ia de ea și nu de tine. Vorba cântecului: „tonight thank God is them instead of you!”

Suntem ani lumină de lumea bună, cum am fost mereu... Mi-ar fi plăcut însă ca anumite rețete de succes pe care le francizăm să nu fie preluate alterat prin neștiința unui executant și ignoranța supervizorilor. Toți plătiți cu bani frumoși. Între timp, tot ce implică femei puternice continuă să ne sperie, Mama era ok, puternică, dacă ne punea la punct era de înțeles că e mama. Mai departe mai greu. Soția oricum, pentru soacră tot noră rămâne, cum și reciproca rămâne valabilă.





 =  Da, ai evidențiat foarte bine
Amanda Spulber
[20.Mar.24 13:14]
Sunt două aspecte:
1. Concepția generală și
2. Atitudinea oficială: "demonstrează mai întâi că ești victimă".
Aș vrea să adaug că nici Eva Longoria nu spune "dă-i cu poșeta în cap". Toată campania îndeamnă la o acțiune cât mai indirectă, din ce am văzut. Rămâne cumva în coadă de pește ce e de făcut dacă se ajunge la violență.
E drept că atunci când ești în public, lume în jur, e mai simplu. Mai rău e când nu mai sunt și alte persoane de față.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !