poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 959 .



Remember- Piesă artistică de companie la distanță în timpul susținerii tezei de doctorat a maestrului George Zarafu
proză [ ]
Alinierea epigramei în simfonia artelor

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2009-12-24  |     | 



Se știe că excesul de industrializare, automatizare și robotizare au scos de pe firmament anumite arte: a conversației, a bunelor maniere, a modei, a îmbrăcămintei.
Ea (epigrama) a rezistat pentru că este ca mătasea, bijuteriile și parfumurile de lux, care nu ies din modă niciodată, așa că epigrama își are locul, rostul, menirea și ambianța în tradiționalitatea ei.
Așadar, să-i dăm epigramei ce-i aparține și anume: atributul de artă epigramatică și prestigiul binemeritat.

Calitățile epigramei
-Epigrama bună este ca banul: îl încântă pe cel care-l are și-l pune pe jar pe cel care nu-l are.
-Eroii ei trebuie să fie oameni care au trecut sau trec prin epocă, contemporaneitate, cu bune și rele, cu lumini și umbre.
-Ca să fie agreată, ea trebuie să aibă: spirit viu, eleganță, muzicalitate, concizie și mai ales poantă moralizatoare.
-Ea trebuie să reflecte adevărul, păcat însă că epigramistul de astăzi trebuie să facă slalom între tupeul oportuniștilor de toate culorile și antipatiile între diferitele opinii ale presei scrise sau audiovizuale.
În esență, epigrama este ca un trandafir: petalele sunt ideile, efuziunile sufletești, iar ghimpii sunt poanta moralizatoare.

Scurtisimele succesului
Cine crede că are merite și n-a cunoscut invidia, n-are nici un merit.
Dvs. maestre Zarafu ați gustat din plin farmecul acestei cugetări( sortiment ales).
Un om care n-are idol este ca o corabie fără busolă.
După unii, eroii făuresc istoria, iar după alții, istoria făurește eroii, s-ar putea ca fiecare viziune, idee, să aibă filozofia ei Este filozofia locului, al circumstanțelor și mai ales a timpului, care pentru mine este mica mea filozofie.
Valențele timpului le voi comenta la foc mic într-o lucrare separată destinată timpului, care pentru mine este marele maestru.
Maestrul Tudor Mușatescu, amicul dvs. sugera în aforismele lui că atunci când valorezi ceva, să știi nu numai să ceri ci să pretinzi să ți se recunoască meritele, dacă le ai.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!