poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 857 .



Întâlnirile omului cu ursul (Ursus arctos arctos) 23
personale [ ]
Povestirile oamenilor care s-au întânit cu ursul brun.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Artangel ]

2010-12-27  |     | 



Demes Botond, Zăbala, născut în anul 1953, președintele grupei de vânătoare Covasna.

Eram odată la o vânătoare, în care au ieșit 4 urși dinspre gonaci.
La primul urs care a ieșit, am început să-i vorbesc.
A inrat în desiș.
Era un desiș, după care era o poiană. Eu eram așezat în ștand la marginea poienii, la vreo 30 metri de desiș.
Maijos de mine, era Chilat ( n.r. senior ).
Nu departe de poiană, era un pârâu mare.
Cel de-al doilea a trecut pe lângă Chilat. A ieșit... mormăia. A trecut la 3 metri de el. Când ieșea ursul din desiș, ieșea și Chilat de unde era în fața ursului.
Nu era departe de mine și i-am zis să nu mai continue cu acest gest, că o să aibe probleme.
Al treilea nu s-a îndreptat spre poiană. A rămas în desiș. A apărut, la circa 30 de metri, a stat un minut și jumătate și se tot uita. Nu demult sosiseră doi câ câini de-ai lui Þică Lazăr și au rămas lângă mine.
Au intrat și câinii după el în desiș. Dar vreau să zic, că în fața lui Chilat, care era penultimul vânător, el era în desiș și prin fața lui tecea un drum îngust de tractor. Știi cu se așează vânotorii în ștanduri. El, de câte ori apărea ursul, ieșea de lângă fagul de unde se afla, i se adresa prin cuvinte și ursul se speria.
Și eu de câte ori apărea ursul îi ziceam: " - MIklós megint kijöttél? " ( n.r. prin traducere ":- Nicolae, iar ai ieșit? " Așa se întâmpla mereu.
Când a apărut al ultimul, a intrat în desiș. Apoi a ieșit. S-a ridicat în două picioare. M-am adresat și eu lui cu cuvintele amintite anterior, dar a ieșit și Chilat de lângă fag și i s-a adresat. Ursul a început să fugă spre vânători. Am tras un foc de armă în aer.
Ursul a ajuns în dreptul lui Chilat, am văzut doar că deasupra capului lui i-au plesnit labele și Chilat în același timp s-a aplecat și a luat-o devale spre unde erau așezați vânâtorii.
Szász Misi, Dumnezeu să-l odinescă, pentru că știi că a murit, acum câțiva ani, era mai jos de Chilat.
Ne-a povestit că așezat și doar atâta timp a avut, doar ca să se întorcă. Chilat mergea cu 60 la oră. Ursul după el.
Ursul a trecut la o jumătate de mtru de el.
Ursul l-a ajuns pe Chilat și când a dat cu laba, i-a spintecat cizma de cauciuc. Avea niște cizme scurte de cauciuc. Chilat căzuse. Doi câinii fugeau după ei.
Ursul atrecut peste Chilat. Chilat avea arma pe umăr și când a căzut se afla într-o poziție cât-decât verticală.
Era prin apropiere și Ilies Laczi. Ursul a dispărut în desiș. Toate s-au petrecut foarte repede.
Am ajuns și eu acolo. Chilat avea umărul dislocat. Din cauza curelei armei. Nu era nicio problemă!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!